Első és a néző számára is legfeltűnőbb változás a kocsikon a keskeny hátsó szárny illetve a széles első szárny. Ezek azért lettek ilyenek, hogy könnyebbe lehessen előzni, mert amikor egy autó egy másik szélárnyékába kerül akkor szinte megszűnik az autó tapadása, illetve a hátsó szárny méretének lehet köze a KERS bevezetéséhez is, azt hogy az mi is pontosan később beszélünk róla. Továbbá betiltották az kis szárnyacskákat az autókon ezzel is nehezítve a mérnökök dolgát. A megszélesedett első szárnnyal valószínűleg nő az autók tapadása a pályán, de azzal hogy szélesebb lett könnyebben le is lehet törni őket, és ha letörik akkor azt ügye a boxba újra fel kell szerelni ami valószínűleg több időd fog igénybe venni mint ezelőtt, mert nagyobb lett az első szárny, ezelőtt egy első szárny lecserélése átlagosan 15 másodpercet vett igénybe, azt hogy az új első szárnnyal ez a 15 másodperc mennyivel lesz több szerintem az első futamon megfogjuk tudni. Most pedig beszéljünk a már említett KERS-ről. A KERS (kinetikus energia vissza nyerő rendszer) ami többek között még környezet barátabbá tenné a Formula 1-et. A KERS a fékezéskor keletkező fel nem használt energiát tárolja amit a versenyző a 100km/h sebesség felett illetve 90%-nál magasabb gázpedál használat fölött tud majd használni. A KERS maximálisan 60 kW teljesítményt, és egy kör megtétele alatt legfeljebb 400 kj energiát biztosítana ami nagyságrendileg 6,67 másodpercnyi időtartamra plusz 80 lóerőt jelentene a versenyzőnek, a pilóta dönti el hogy mikor akarja használni, természetesen lesz egy gomb a kormányon amivel ezt aktiválni tudja majd, és a rendszer nem engedi túllépni a 6,67 másodpercet mert a szabályozó elektronika ezt megakadályozza. A KERST továbbá csak a futamokon lehet majd használni az időmérőn nem. A másik szembe tűnő dolog a bordázott gumik slickre való lecserélése, és idén nem fehér csíkkal fogják jelölni a lágy gumikat hanem a gumi oldal falán lesz egy zöld jelölés ilyesmit már idén is láthattunk a japán nagydíjon. De vajon mi lehet a különbség a bordázott gumi illetve a slick gumi között?? A slick gumikon az autók gyorsabbak, mint a bordázott felületű abroncsokon, mert nagyobb a tapadás és könnyebb őket vezetni, könnyebb hibázni de könnyebb korrigálni is az autóval. Pilóták nyilatkozata alapján azt is állíthatjuk, hogy az autót sokkal jobban lehet „érezni” mint a bordázott felületű abroncsokon. A slick gumikra másképp is kell tervezni a felfüggesztést is, mint a bordázott felületű gumikra. És végül pár kép az említett dolgokról:
Slick illetve bordázott gumi: (bal oldalon a slick jobb oldalon a bordázott felületű abroncs)
KERS-ről egy kép:(barnával jelölt rész a KERS)
Szélesebb első szárnyról egy kép összevetve a régivel:(fölül egy régi első szárnyat alul pedig egy új első szárnyat láthattok)
Új hátsó szárnyról egy kép összevetve a régivel:(fölül egy régi hátsó szárnyat alul pedig egy új hátsó szárnyat láthattok
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vick08 2009.03.02. 21:10:54
Tetszik a cikk:) David :)
Vick08 2009.03.07. 19:54:32
Mikor lesz következő cikk?